Buletinul de identitate românesc expiră. Ce acte sunt necesare în 2023

0

Un buletin de identitate românesc este eliberat pentru o perioadă determinată, ca și orice documente românești.

Cartea de identitate românească are diferite perioade de valabilitate, în funcție de vârsta solicitantului. De exemplu, un buletin de identitate românesc are o valabilitate de patru ani în cazul copiilor care au între 14 și 18 ani.

După împlinirea majoratului, perioada de valabilitate pentru carte de identitate România se extinde și este de 10 ani. Buletinul de identitate eliberat după vârsta de 60 de ani va fi valabil deja toată viața.

La expirarea termenului de valabilitate este necesar de solicitat reînnoire buletin românesc.

Cum reînnoiești buletin de identitate românesc în 2023?

Autoritățile din România intenționează ca, până pe 31 decembrie 2023, să se emită la nivel național cartea electronică de identitate (CEI).  Tranziția la cărți de identitate electronice se va face pe etape și se va încheia în 2031. După august 2031, toți românii vor trebui să dețină buletin de identitate electronic.

În această perioadă, va exista și posibilitatea alegerii unei cărți de identitate simple. Însă până când vor intra în vigoare aceste schimbări, iată care este procedura pentru obținerea unui buletin românesc în 2023.

Cei cărora le expiră buletinul sunt obligați, potrivit legislației în vigoare, să se prezinte cu cel puțin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a cărții de identitate, pentru a cere un nou buletin românesc.

Acte necesare schimbare buletin expirat în 2023:

  • Cerere pentru eliberare buletin romanesc
  • Certificat de cetățenie
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces (după caz) original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie. Dacă solicitantul noi cărți de identitate nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a celui care-l găzduiește. Așadar, acesta trebuie să fie prezent în fața lucrătorului de evidență a persoanelor cu propria carte de identitate asupra sa.
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate.

Cum vor perfecta moldovenii buletin românesc în 2023?

Pentru moldovenii cu cetățenie română cerința este să aibă actele de stare civilă românești, dovada cetățeniei române și să faci dovada domiciliului în România.

Ca un detaliu important, în cazul în care vorbim de o persoană care nu este proprietarului imobilului, este nevoie de declarația scrisă a celui care îl găzduiește. Mai mult decât atât, proprietarul trebuie să fie prezent în fața lucrătorului de evidență a persoanelor cu propria carte de identitate asupra sa.

Un aspect important la perfectarea unui buletin românesc în 2023 este ca adresa de domiciliu indicată în act să fie valabilă și să corespundă cerințelor legale. Aceasta deoarece se verifică ca domiciliul să fie destinație de locuință, să existe ca edificiu.

De asemenea, autoritățile române au devenit exigente la numărul de persoane stabilite la o adresă – conform noilor prevederi legale se acceptă maximum 10 persoane la o adresă.

Astfel, la solicitarea unui buletin de identitate românesc, autoritățile verifică numărul persoanelor stabilite la domiciliu, iar dacă acesta depășește limita de 10 persoane – se refuză eliberarea actului.

Ce faci dacă nu ai timp să te ocupi personal de toată procedura?

Dacă nu cunoști procedura de schimbare buletin românesc, nu ai timp ca să faci programările sau să stai în rânduri pe la instituții, poți apela la o companie de consultanță juridică, cu reputație, care te va ajuta să perfectezi actele rapid, legal și fără multe „bătăi de cap”.

JustConsult este o companie care activează în nișa de cetățenie română din 2003, perioadă în care a deservit peste 370 000 de cetățeni.

Pe lângă faptul că îți economisește timp, ai garanții că actul este legal, iar domiciliul din România este veridic – se respectă limita de 10 persoane înscrise la o adresă.   

În același timp, JustConsult este unica companie din nișa de cetățenie română, înregistrată în calitate de operator de date cu caracter personal, cu drept de operare transfrontalieră a datelor. Astfel, persoanele care ne încredințează actele sale au garanție 100% privind siguranța acestora.

Iar dacă este necesar de deplasat în România pentru a depune cererea de perfectare sau reînnoire a pașaportului românesc, compania pune transport confortabil la dispoziția clientului, pentru a ajunge la ora și în ziua necesară.  

Pentru o consultație din partea specialistului companiei, completează formularul de pe pagina justconsult.md sau sună la numărul de telefon 022 10 50 80.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata