Șapte școli din Franța au fost închise din cauza prezenței ploșnițelor, iar alte aproximativ zece sunt afectate, conform anunțului făcut vineri seara de către ministrul francez al Educației, Gabriel Attal, conform informațiilor preluate de LaLibre Belgique și Agerpres.
Situația alarmantă a fost dezvăluită în timpul emisiunii „C à vous” de pe France 5, în care ministrul a declarat că există peste cincisprezece unități școlare în care au fost depistate ploșnițe de pat la diferite niveluri, iar șapte dintre acestea au fost închise.
Anterior, Ministerul Educației declarase că au fost închise cinci școli, afectând în total 1.500 de elevi, în regiunile Vaucluse, Saône-et-Loire, Vosges, și altele. Cu toate că numărul unităților afectate este relativ mic în comparație cu cele aproape 60.000 de școli existente în Franța, Gabriel Attal a subliniat că este necesară o reacție imediată, iar unitățile trebuie tratate în termen de 24 de ore.
Pentru a gestiona situația, Ministerul Educației a întocmit o listă de firme „agreate și recunoscute,” în colaborare cu Ministerul Sănătății și agențiile regionale de sănătate. Acest lucru va permite șefilor de unități școlare să ia legătura cu aceste companii și să intervină rapid pentru a soluționa problema ploșnițelor.
Îngrijorarea legată de prezența ploșnițelor este în creștere și în Belgia, mai ales în regiunea Flandra. Medicii avertizează cu privire la acest nou flagel al ploșnițelor, iar un medic din Anvers, Yet Ceulemans, a declarat că aproximativ un procent din pacienții lor sunt afectați de ploșnițe. Totuși, din cauza lipsei unui cod medical pentru această afecțiune, ea nu este înregistrată oficial în dosarele medicale, iar persoanele afectate nu se adre犀利士 sează întotdeauna medicului de familie.
Specialiștii atrag atenția asupra politicienilor care sunt percepuți ca fiind prea permisivi în gestionarea acestei probleme și subliniază necesitatea unei acțiuni rapide pentru a preveni răspândirea ploșnițelor, care se acumulează adesea în gospodăriile modeste și se pot răspândi rapid în locurile publice.