Alexandru Ciolac critică modificările la legea privind parcarea neregulamentară

Alexandru Ciolac, activist cunoscut pentru implicarea sa în problemele urbanistice, a exprimat critici severe la adresa modificărilor recente propuse în legea privind parcarea neregulamentară din Republica Moldova.

În cadrul unei dezbateri care a avut loc pe 25 februarie în Parlament, Ciolac a subliniat faptul că noile amendamente ar putea duce la o erodare a standardelor europene pe care țara noastră le vizează. De asemenea, acesta a acuzat deputații PAS, care au susținut modificările, de ignorarea principiilor de urbanism moderne și a nevoii de a crea orașe care să sprijine mai mult pietonii decât șoferii.

Potrivit activiștilor, legea ar permite parcarea pe trotuare în anumite condiții, ceea ce ar pune în pericol siguranța pietonilor, în special a celor cu mobilitate redusă. Iurii Sacalî, membru al mișcării „StopHam”, a adus în discuție mai multe accidente tragice produse pe trotuare, inclusiv un caz în care o persoană în vârstă a fost lovită de un automobil parcat ilegal. De asemenea, el a sugerat că soluția ar fi mai degrabă o inspecție a trotuarelor pentru a identifica locurile unde ar putea fi permisă parcarea fără a afecta circulația pietonală.

În același timp, consilierul municipal din Chișinău, Victor Chironda, a atras atenția asupra riscurilor de corupție pe care le-ar putea aduce implementarea noilor reglementări. Dacă agenții de circulație vor trebui să aprecieze distanța disponibilă pentru pietoni, există temeri că acest lucru ar putea duce la abuzuri și mită. De asemenea, Chironda a subliniat faptul că noile amendamente pot crea multe situații controversate, complicând implementarea și aplicarea legii.

Modificările propuse sunt susținute de un grup de deputați din cadrul Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), care doresc să simplifice procedurile de sancționare a parcării neregulamentare. Conform noilor reglementări, mașinile parcate neregulamentar nu vor mai fi ridicate dacă nu blochează circulația altor vehicule sau pietoni. Totuși, cei care se opun acestei modificări consideră că aceasta ar putea duce la o viață urbanistică mai haotică și mai puțin sigură pentru cetățeni.

Abonează-te la canalul nostru Telegram pentru știri actualizate direct pe telefonul tău!

criticaMoldovaPAS
Comments (0)
Add Comment