Cine și cu ce scop creează artificial scandal în jurul grupului de companii Trans-Oil

În ultima perioadă unele mass-media apropiate autorităților și un fost politician, care pretinde a fi protectorul producătorilor agricoli, au lansat un amplu atac asupra grupului de companii Trans-Oil, scrie bloknot-moldova.ru. Dacă e să credem acestor publicații și declarații, atunci ei sunt îngrijorați de poziția Trans-Oil pe piața uleiului de floarea-soarelui și de modul în care grupul de companii poate influența formarea prețurilor la acest produs. Aceasta dacă e să dăm o evaluare generală a unor astfel de declarații și materiale. Mai exact, media menționată și fostul politician dau practic vina pe Trans-Oil pentru aproape toate necazurile din Moldova. Și asta în ciuda faptului că, în timp ce toate prețurile și tarifele cresc într-un ritm frenetic, Trans-Oil este practic singurul agent economic care nu a permis o creștere a prețurilor la produsele sale. Mai mult, când cineva a făcut legătura în mod deliberat între numele grupului de companii și creșterea prețurilor la uleiul de floarea-soarelui, Trans-Oil a ieșit și a declarat deschis că nu a crescut niciun preț. De remarcat e, de asemenea, că Trans-Oil a reacționat normal la decizia autorităților de a include uleiul de floarea-soarelui în lista produselor de importanță socială, ceea ce privează practic grupul de companii de posibilitatea de a crește prețurile, în ciuda condițiilor prealabile pentru aceasta. Iar cel mai interesant lucru este că Trans-Oil nu a încurcat celor care doreau să se laude cu o „mare victorie” asupra creșterii prețurilor la uleiul de floarea-soarelui, deși nu a existat nicio luptă.

Mai e de remarcat în context și faptul că, Trans-Oil a tăcut cu tact și nu a răspuns la atacurile la adresa sa, spunând că, atunci când toți au lăsat producătorii agricoli în voia sorții, grupul de companii le-a oferit avansuri financiare, făcând posibilă cumpărarea de utilaj necesar, îngrășăminte și motorină cu 40-50% mai ieftine.

 Atunci, de ce continuă atacurile asupra acestui grup de companii? Totul este foarte simplu – oamenii trebuie să fie „hrăniți” cu victorii inexistente asupra problemelor inexistente pentru a nu acorda atenție celor reale. Și mass-media apropiată puterii, precum și „sursele lor inepuizabile de senzații” reușesc lucrul acesta.  

Căci, pe fonul scandalului artificial din jurul Transoil, pe nimeni nu interesează situația de pe piața produselor petroliere, ceea ce se află în spatele creșterii tarifelor la gaz și energie electrică, cât de justificată este creșterea prețurilor la pâine, lapte, fructe, legume etc. Deja la această etapă, puteți concluziona cu certitudine că operațiunea specială de „amăgire” a oamenilor a fost un succes – toată lumea vorbește (în context negativ, desigur) despre un grup de companii care nu ridică prețurile și nimeni nu îndrăznește să spună o vorbă despre adevăratele probleme ale Moldovei.

Mulți sunt surprinși de faptul că în unele țări cu o democrație slab dezvoltată este posibil să întipărească anumite lucruri în capul oamenilor prin intermediul mass-media și ei cred în asta. Dar parcă la noi e altfel?! E tot același opium pentru oameni, care e „servit” printr-o anumită presă și anumite „capete vorbitoare”. Doar subiectele sunt diferite.

Comments (0)
Add Comment