Fiscul confirmă autenticitatea notificărilor pentru taxa de drum: aproape 85.000 de proprietari, vizați

Aproape 85.000 de proprietari de autovehicule au primit notificări privind achitarea taxei pentru folosirea drumurilor în anul 2026. Valoarea totală a obligațiilor fiscale indicate în documente ajunge la 102,6 milioane de lei.

Serviciul Fiscal de Stat precizează că notificările sunt autentice, după ce în mediul online au apărut informații potrivit cărora acestea ar fi false.

În total, 84.974 de notificări au fost generate și expediate prin intermediul Poștei Moldovei. Documentele îi vizează pe proprietarii autovehiculelor care au trecut inspecția tehnică în perioada 1 iunie–31 decembrie 2025, în cazul vehiculelor pentru care inspecția se efectuează o dată la doi ani.

Fiscul atrage atenția că periodicitatea inspecției tehnice nu schimbă obligația de achitare anuală a taxei pentru folosirea drumurilor.

Ce conține notificarea

Fiecare document transmis proprietarilor include datele de identificare ale autovehiculului, inclusiv numărul VIN, anul fabricației și suma calculată pentru taxa de drum aferentă anului 2026.

Notificarea conține și un cod QR prin care contribuabilul poate accesa serviciul MPay și efectua plata.

Suma calculată poate fi verificată și prin intermediul serviciului „Calculatorul auto online”. Pentru contribuabilii care au nevoie de îndrumare, Serviciul Fiscal de Stat a publicat și tutoriale video privind verificarea obligației și achitarea taxei prin MPay.

În cazul în care taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul menționat în notificare, documentul poate fi ignorat.

Dacă autovehiculul a fost vândut, iar taxa pentru anul 2026 nu fusese achitată până la data tranzacției, obligația de plată îi revine noului proprietar sau posesor, precizează Serviciul Fiscal de Stat.

Comments (0)
Add Comment