Stagii plătite pentru tineri în Secretariatul Parlamentului. A început etapa de depunere a dosarelor

 Studenții și și absolvenții instituțiilor de învățământ, care vor să beneficieze de Programul de stagii plătite în serviciul public, pot depune dosarele pentru a obține experiență în instituțiile statului. Termenul-limită este data de 15 octombrie, ora 17:00.

Secretariatul Parlamentului oferă șase locuri de stagii de practică în Direcția studii parlamentare, Direcția petiții și audiențe, Direcția comunicare și relații publice și Direcția generală documentare parlamentară. Stagiile se vor desfășura în perioada noiembrie 2024 – aprilie 2025. Informația completă despre oferta de stagii poate fi găsită pe acest link: https://cariere.gov.md/ro/internship_authorities/secretariatul-parlamentului-republicii-moldova/140

Pot aplica tinerii care au vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, dețin cetățenia Republicii Moldova, cunosc limba română, nu au muncit în serviciul public și nu sunt activi pe piața muncii, precum și nu au antecedente penale. Doritorii sunt invitați să depună dosarul pe site-ul www.cariere.gov.md, prin poștă sau email. Acesta trebuie să conțină formularul de participare, copia buletinului de identitate, copiile diplomelor/certificatelor de studii sau ale altor acte de studii obținute în Republica Moldova, precum și în străinătate sau, după caz, documentul care atestă faptul că este înmatriculat la o instituție de învățământ din Republica Moldova sau din străinătate. Experiența în alte activități nonformale, cum ar fi voluntariatul, constituie un avantaj.

Beneficiarii Programului de stagii plătite în serviciul public vor avea oportunitatea să pună în practică cunoștințele acumulate la facultate sau la masterat, vor beneficia de o bursă de 3 000 de lei și vor avea posibilitatea de a se angaja într-o funcție publică de execuție, fără a fi necesară experiența profesională, perioada de probă sau organizarea unui concurs de angajare. 

În total, tinerii pot alege din 93 de locuri disponibile în 27 de autorități publice.

Legea cu privire la stagiile plătite în serviciul public a fost adoptată de Parlament în anul 2023 și are drept scop crearea condițiilor pentru ca studenții și absolvenții instituțiilor de învățământ să poată acumula experiență profesională, precum și facilitarea procesului de angajare a acestora.

Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare şi de primirea documentelor pentru Secretariatul Parlamentului este Cristina Ciolac, șefă adjunctă a Direcției resurse umane:  cristina.ciolac@parlament.md, (022) 820-575.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Parlamentstagiustudenti
Comments (0)
Add Comment