Ulianovschi despre concursurile trucate pentru numirea șefilor Direcțiilor de Educație

Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Ulianovschi, a făcut recent declarații importante referitoare la organizarea concursurilor pentru numirea șefilor Direcțiilor de Educație, atrăgând atenția asupra faptului că unele dintre acestea au fost trucate.

Ulianovschi a subliniat că, în unele cazuri, concursurile pentru aceste funcții nu au respectat standardele de transparență și corectitudine, iar procesul de selecție a fost influențat de factori externi care au distorsionat scopul real al concursului. Potrivit ministrului, asemenea practici nu doar că subminează integritatea procesului de selecție, dar și afectează calitatea managementului educațional în județele sau regiunile respective.

Ministrul a menționat că în multe cazuri, funcțiile de conducere în cadrul Direcțiilor de Educație au fost obținute nu pe baza competențelor reale ale candidaților, ci în urma unor aranjamente politice sau acorduri informale. Ulianovschi a subliniat necesitatea unui sistem mai transparent, bazat exclusiv pe merit și profesionalism, pentru a asigura o reformă eficientă în sectorul educațional. În plus, el a subliniat importanța unei selectări corecte, care să ofere oportunități egale tuturor celor care doresc să contribuie la îmbunătățirea sistemului educațional din Republica Moldova.

Ministrul Educației a vorbit și despre măsurile pe care le vor lua autoritățile pentru a preveni astfel de practici. Ulianovschi a declarat că în perioada următoare vor fi revizuite procedurile de organizare a concursurilor, iar concursurile pentru funcțiile de conducere din domeniul educației vor fi mult mai stricte și mai transparente. În acest sens, se va pune accent pe o selecție clară a candidaților, bazată pe criterii profesionale obiective și criterii de performanță, pentru a evita orice suspiciuni de manipulare a procesului de selecție.

Abonează-te la canalul nostru Telegram pentru știri actualizate direct pe telefonul tău!

educațieMoldovaulianovschi
Comments (0)
Add Comment