Bolea: Datoriile CFM trebuie soluționate la nivel sistemic

0

Anul trecut, întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” a transportat doar 40% din încărcăturile din potențialul său. Acest lucru a fost declarat de ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, care a menționat că această cifră este de multe ori mai mică faţă de 2022-2023, când volumul a depășit un milion de tone.

„Astfel de volume au fost transportate de CFM în acea perioadă din cauza închiderii porturilor ucrainene, când fluxul de mărfuri spre România trecea prin calea ferată moldovenească”, a spus ministrul, menţionând că arieratele salariale către personalul CFM depășesc 200 de milioane de lei, transmite DemocracyMD cu referire la infotag.md.

Vladimir Bolea a spus că ministerul are întâlniri periodice nu doar cu conducerea CFM, ci şi cu managerii unităților structurale ale acesteia, lucrând împreună la modernizarea întreprinderii şi optimizarea cheltuielilor acesteia.

„Scopul nostru este de a crește veniturile CFM, reducând în același timp semnificativ cheltuielile sale”, a subliniat ministrul.

Oficialul a spus că drumul are posibilitatea de a creşte volumul de trafic, ceea ce va duce direct la o creştere a veniturilor CFM.

„Portul Internaţional Liber Giugiulești a transbordat 1,6 milioane de tone de mărfuri în 2024. Conform declarației administratorului portului, 34% din acest volum de marfă ar fi putut fi transportat pe calea ferată”, a menționat ministrul.

Bolea a mai spus că, în octombrie, 60 de milioane de lei, bani ai căii ferate destinați investiției pentru tronsonul de drum din Văleni, au fost deturnați pentru plata salariilor în CFM.

„Problema restanțelor salariale trebuie rezolvată la nivel de sistem, pentru că acum CFM are cheltuieli pe lună la nivelul de 35-45 de milioane de lei, în timp ce veniturile sale sunt de 17-18 milioane de lei. Vorbim despre economie, când calea ferată nu are ce transporta”, a spus Bolea.

Referindu-se la conducerea ÎS „Calea Ferată din Moldova”, ministrul a spus că sunt luaţi în considerare doi candidați pentru funcţia de director al ÎS „Calea Ferată din Moldova”, unul dintre ei fiind un cetățean moldovean care lucrează în sectorul logistic în Franţa. El a refuzat să le dea numele, menţionând că aceştia nu au acceptat încă să conducă CFM.

Abonează-te la canalul nostru Telegram pentru știri actualizate direct pe telefonul tău!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata