Chișinău investește în semafoare inteligente pentru fluidizarea traficului

0

Autoritățile din Chișinău își propun să crească numărul semafoarelor inteligente și al butoanelor digitale pentru pietoni. Astfel de dispozitive, menite să fluidizeze traficul rutier, urmează să fie instalate la intersecția străzilor Calea Moșilor cu Ismail sau pe 31 August. Între timp, experții declară că, întâi de toate, este necesară o mai bună interconectare între semafoare și o strategie clară pentru această rețea.

În nodul rutier Ismail – Calea Moșilor urmează să fie instalate mai multe semafoare inteligente care vor fluidiza traficul la ore de vârf.

„În prima etapă vom pune accent pe arterele care leagă suburbiile municipiului Chișinău cu intrările principale în oraș și în raza orașului. Un exemplu este traseul Șoseaua Hânceşti – Grenoble – G. Asachi – Ismail, P. Halippa și până la Gara de Nord. Începem implementarea semafoarelor inteligente din nodul rutier Calea Moșilor și Ismail, acolo vom instala 12 corpuri de semafor și șase controlere inteligente care vor gestiona traficul”, a menționat șeful adjunct al Direcției Generale Mobilitate Urbană, Dumitru Ceban.

În prezent, în Chișinău sunt patru semafoare inteligente care sunt coordonate de Centrul de Monitorizare a Traficului.

„Pentru fiecare cameră sunt create așa-numite bucle virtuale. În aceste bucle virtuale, noi depistăm prezența traficului. Acest soft primește informația din softul de monitorizare și actualizează programul de dirijare, așa încât să permită fluxul principal să circule mai liber”, a explicat managerul Centrului de Monitorizare a Traficului din Chișinău, Vladimir Butîrschi.

Șoferii speră că odată cu instalarea dispozitivelor inteligente nu vor mai pierde timp prețios în trafic.

„Din punctul meu de vedere trebuie să începem de la o strategie de rețea – ce ne dorim noi pentru Chișinău, ca rețea de dirijare prin obiecte de semafor? Eu cel puțin nu am văzut. Respectiv, din punctul acesta de vedere, este foarte complicat să spui că într-o intersecție sau alta este suficient sau este prea mult un obiect de semafor, pentru asta trebuie să fie studii. Un alt aspect ar fi interconectarea acestor semafoare, cum lucrează unul cu altul”, a menționat expertul internațional în siguranță rutieră Ilie Bricicaru.

Autoritățile municipale își propun să dezvolte infrastructura și pentru a prioritiza transportul public în intersecțiile aglomerate.

„Vom lansa semaforul de pe strada Ciuflea cu strada 31 August 1989, la fel va fi unul inteligent, care va permite și virările la stânga din 31 August spre bd. Ștefan cel Mare, pe strada Ciuflea. La fel, examinăm modernizarea semafoarelor în sensul giratoriul de la intersecția străzilor Negruzzi cu Gagarin și, respectiv, modernizarea semaforului la intersecția Gagarin cu Decebal și urmează să le cuplăm pe toate într-o rețea coordonată de intersecții”, a menționat șeful adjunct al Direcției Generale Mobilitate Urbană, Dumitru Ceban.

În orașul Chișinău sunt 180 de intersecții semaforizate.

sursa

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata