Hotărâre de Guvern: Indemnizația de deces pentru personalul medical se va acorda doar la prezentarea certificatului de vaccinare COVID-19

0

Lucrătorii medicali nevaccinați nu se vor mai încadra în categoria celor eligibili pentru a beneficia de indemnizația oferită din partea statului în legătură cu expunerea la riscul de îmbolnăvire.

Potrivit Regulamentului cu privire la modul de solicitare și acordare a indemnizației unice în cazul personalului decedat în lupta cu COVID-19 din cadrul instituțiilor medico-sanitare publice, ce urmează să fie aprobat miercuri, 09 martie, la ședința de Guvern, indemnizația unică de 100.000 de lei va fi acordată doar pentru personalul implicat nemijlocit în desfășurarea activităților de combatere a COVID-19 și vaccinat împotriva COVID-19, care a decedat în lupta cu COVID-19.
”Scopul proiectului constă în ajustarea măsurilor de sprijin pentru lucrătorii medicali expuși riscului de îmbolnăvire în contextul pandemiei COVID-19. Campania de imunizare împotriva COVID-19 a fost inițiată în Republica Moldova în martie 2021. Lucrătorii medicali au constituit grupul țintă prioritar pentru vaccinare și conform Planului Național de Imunizare anti-COVID-19 au fost prima categorie pentru care vaccinul a fost disponibil de la etapa I de aprovizionare cu vaccin. Vaccinarea împotriva COVID-19 constituie măsura eficientă de prevenire și reducere a riscului de îmbolnăvire”, se menționează în nota informativă prezentată de Ministerul Sănătății.
Certificatul de vaccinare se va solicita pentru personalul decedat începând cu 23 noiembrie 2021. Cheltuielile vor fi acoperite din contul fondului de urgență al Guvernului.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata