Inteligența artificială își face loc în sistemul de învățământ din Moldova. Sute de profesori au învățat să utilizeze AI în procesul de predare-învățare

În contextul avansărilor tehnologice rapide și a schimbărilor semnificative în mediul educațional, conferința „AI în Educație: Transformarea metodei de predare-învățare în Republica Moldova” le-a oferit celor 300 de profesori STEAM din Republica Moldova o platformă esențială pentru a înțelege, explora și implementa inteligența artificială. Potrivit organizatorilor, scopul evenimentului a fost de a le explica profesorilor cum pot să îmbunătățească procesul de studiu și să-și ușureze munca prin intermediul instrumentelor AI.

 

Tehnologiile în ziua de azi evoluează foarte rapid, iar pentru a fi în pas cu ultimele schimbări în lumea digitală și pentru a crește productivitatea  și interactivitatea lecțiilor școlare, am simțit necesitatea de a organiza conferința „AI în educație”. În cadrul conferinței, profesorii au avut parte de sesiuni interactive și practice din partea experților din domeniul Inteligenței Artificiale. Totodată, conferința a avut ca scop și premierea elevilor participanți la concursul Intel AI Global Impact Festival sau a elevilor promotori de tehnologii AI în școli. Ne bucurăm foarte mult de succesele elevilor și de metodele inovative integrate de profesori în școli”, a declarat Ernest Bîtca, Project Manager „Tekwill în Fiecare Școală”.

 

Profesorii au aflat mai multe despre o serie de instrumente AI precum Notion, CHAT GPT, Perplexity, Google, Stable Diffusion sau Magic Eraser. Acestea au fost prezentate într-un mod interactiv, astfel încât participanții să înțeleagă cum pot fi integrate în activitatea didactică.

 

„În calitate de profesor de chimie, am descoperit că inteligența artificială aduce o schimbare radicală în procesul de predare și în modul în care elevii studiază disciplina STEAM. Utilizarea instrumentelor AI ne permite nu doar să accesăm informații într-o clipă, ci și să personalizăm experiența de învățare pentru fiecare elev în parte. Astfel, predarea devine mai interactivă și mai captivantă, oferind elevilor posibilitatea de a explora experimente virtuale și de a înțelege concepte complexe într-un mod inovator. În cadrul conferinței, am avut ocazia să descopăr mai multe instrumente AI pe care orice profesor, indiferent de disciplina pe care o predă, le poate utiliza. Sunt încântată că proiectul „Tekwill în Fiecare Școală” ne oferă nou, profesorilor, o platformă și oportunități de a ne adapta la era digitală, ne spune Mariana Cîrliciuc, profesoară de chimie la Liceul Teoretic „Mircea Eliade” din mun. Chișinău.

 

 În era digitală și a transformărilor rapide, Direcția Generală Educație, Tineret și Sport îmbrățișează cu entuziasm progresele tehnologice. Integrarea inteligenței artificiale în educație nu este doar o necesitate, ci și o oportunitate de a modela viitorul generațiilor noastre. Prin adoptarea inovațiilor tehnologice, ne propunem să creăm un mediu educațional dinamic, adaptat nevoilor elevilor și tinerilor, și să îi pregătim pentru provocările unei societăți în continuă evoluție”, a menționat Elena Grecu, reprezentantă Direcția Generală Educație, Tineret și Sport.

 

ATIC își asumă rolul de pionier în promovarea inovației și a tehnologiilor avansate în sistemul de educație din Republica Moldova. Ne propunem să facilităm un dialog deschis și constructiv între profesori, specialiști în tehnologie și factorii de decizie, pentru a transforma împreună metodele de predare-învățare și a aduce beneficiile inteligenței artificiale în clasă. În acest fel, contribuim la pregătirea elevilor pentru provocările viitorului digital”, afirmă Ana Chirița, Directoare Proiecte Strategice ATIC.

 

Participanții la eveniment au avut posibilitatea să viziteze și o expoziție cu proiecte de inteligență artificială dezvoltate de către elevii și profesorii din Republica Moldova. Conferința „AI în Educație: Transformarea metodei de predare-învățare în Republica Moldova” a fost organizată de „Tekwill în Fiecare Școală”, Sigmoid și „Startup City Cahul”.

 

 

Comments (1)
Add Comment