Interviu cu Ian Lisnevschi, directorul companiei „Intellect Group”  

0

Prin ce a fost remarcabil anul 2022 pentru segmentul de piaţă pe care activează compania dumneavoastră?

2022 a rămas un an activ cu adaptări rapide la situații instabile interne și externe. Pe plan intern, în pofida faptului că a fost unicul an neelectoral, situația politică necesită corectări și analize permanente atât pentru clienții politici, cât și în domeniul businessului. Pe plan extern, necesitatea acordării atenției subiectelor securității, identificarea prematură a conflictului și a factorilor de destabilizare a situației a devenit mai actuală ca niciodată. Majoritatea activităților companiei și cercetările sociologice au fost îndreptate spre astfel de preocupări.

În calitate de director, ce preferinţe specifice ale clienţilor ați evidențiat în 2022?

În anul nesiguranței și scalării crizelor globale și interne, preferința numărul unu a clienților a fost monitorizarea constantă a evoluției evenimentelor cu corelarea planului anticriză pentru clienți atât în domeniul politic, cât și în cel comercial. Schimbarea rapidă a strategiei, adaptarea logisticii și a resurselor necesită analiză și cercetare constantă cu implicarea experților la nivel intern și extern.

Analizând acest an, putem vorbi de unele tendinţe noi pe segmentul dvs. de piață? 

Anul 2022, pe baza complexității sale, a impus obligativitatea vechilor tendințe cu o nouă abordare din implementare – practic a devenit imposibilă activitatea politicului sau a businessului fără monitorizare constantă a informației, fără cercetări și plan anticriză. Strategia de menținere a imaginii unui actor a devenit principală și complicată. Companiile comerciale și reprezentanții politici care nu au reușit să ofere societății simțul stabilității și protecție practic au dispărut de pe piață sau au falimentat, în pofida faptului că au fost lideri sau chiar monopoliști. Concurentul principal pentru multe companii, partide sau politicieni a devenit criza, conflictul, instabilitatea și frica.

În ce măsură reuşiţi să faceţi faţă concurenţei din partea experţilor străini ce activează în Moldova?

Deja de 4 ani Moldova nu este piața principală sau de bază a activității companiei, în cadrul companiei activează experți din mai multe țări. Baza experților cu care colaborează compania rămâne destul de largă și cuprinde zeci de țări din est și vest. Este mult mai dificil să concurezi pe o piață străină, în alte țări, din moment ce trebuie să creezi o structură și o logistică, ținând cont de oportunități limitate. Dar tot ce este greu și imposibil, trebuie să facem. Scopul numărul unu al companiei este extinderea conceptului de oportunitate. Pe partea pozitivă, în ultimii ani am demonstrat că știința bună face posibil acest lucru. Partea negativă este că aceasta a fost însoțită de apariția multor crize globale – de la pandemie la agravarea conflictelor armate.

În general, piaţa pe care activaţi, în 2022 s-a dezvoltat, a stagnat sau a regresat?

Pe segmentul consultării anticriză legat de factorii politici externi și interni, piața s-a dezvoltat brusc și rapid. Într-un an a apărut o necesitate acerbă a serviciilor pe care le prestează compania. Concurentul numărul unu a devenit timpul, volumul, scopurile și ambițiile companiei. Informația și cercetarea au devenit factor obligatoriu în orice sferă, iar „Intellect Group” oferă stabilitatea accesului la informație veridică, cercetări rapide și calitative, iar cel mai important e că poate oferi soluții încercărilor la care nimeni nu se așteaptă.

Cum credeţi că va fi anul 2023 pentru segmentul dvs. de piaţă, dar şi pentru „Intellect Group”?

Următorii ani vor fi o perioadă de provocări și noi oportunități. Pare optimist, dar trebuie să înțelegem că, aceste oportunități apar pe fundal de crize, instabilități, conflicte. În următorii ani se așteaptă escaladarea în proporții geometrice a crizelor în lume, ceea ce va provoca multe destabilizări, noi conflicte, atât politice, cât și militare, evenimente politice constante și multe altele. Lumea se va schimba cu viteza fulgerului și asta nu e tocmai bine. În 2023 este pusă sarcina maximal să facem față ofertelor care ne așteaptă și să putem asigura clienților serviciile pentru care ne contractează. Сriza este afacerea noastră, dar, în același timp, și rivalul nostru.

În ce măsură sunteţi pregătit să faceţi faţă provocărilor anului 2023?

Experiența anilor precedenți, strategia implementată, lărgirea activității la nivel internațional, accesul la informație veridică și cercetări calitative, faptul că „Intellect Group” a rămas stabilă în perioade complicate și a reușit chiar să se extindă poate crea iluzii că suntem pregătiți de orice provocare. Dar anume conștientizarea posibilității unor situații neprevăzute ne obligă să calculăm în mod constant un nou rezultat al evenimentelor și să dezvoltăm noi strategii. Având în vedere escaladarea evenimentelor, lumea așteaptă o mulțime de evenimente neplăcute pentru care majoritatea oamenilor nu sunt pregătiți. Iar inacțiunea prevențiilor lor sugerează că se vor întâmpla cu siguranță.

Cum vedeţi viitorul domeniului în care activaţi?

Viitorul companiei îl văd în furnizarea serviciilor de bază în domeniul securității politice și soluționării conflictelor, cercetarea și prestarea consultanței atât în politică, cât și în afaceri. Aceasta nu va face decât să se dezvolte și să devină bază pentru aproape orice activitate. Dar trebuie să înțelegem că lucrul acesta este provocat de agravarea crizelor și a situațiilor critice. Totuși, aș prefera să muncesc mai puțin, ținând cont că totul va fi bine în lume, decât să fiu obligat să mă dezvolt pentru a elimina efectele negative ale prostiei umane.

Politica de astăzi și-a pierdut simțul conexiunii cu viitorul. Politica de astăzi a devenit o imitație a problemelor prin simbolism, populism, pseudo-victorii și distragerea atenției societății de la o amenințare reală. Lipsa de responsabilitate pentru viitor este o catastrofă, care va afecta nu doar situația din Moldova, ci și majoritatea țărilor, va afecta oamenii, afacerile și politica.

Ca parte pozitivă, putem zice că orice progres vine anume în perioadă de criză.

sursa: Almanah Politic-2022

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata