În pofida situației de criză în care S.A. „Apă-Canal Chișinău” s-a aflat în ultimii doi ani, locuitorilor capitalei nu le-au fost întrerupte serviciile de apă și canalizare, datorită efortului enorm depus de către Primăria Chișinău.
Declarația îi aparține viceprimarului Capitalei Irina Gutnic și a fost făcută în cadrul Podcastului „Chișinău LIVE”, unde funcționarul a mai adăugat că, prioritar, pentru evitarea unor posibile deconectări a locuitorilor orașului de la serviciile respective, municipalitatea și-a luat angajamentul de a achita datoriile „Apă-Canal Chișinău”.
Menționăm că, în total, Primăria Municipiului Chișinău a alocat peste 200 de milioane de lei pentru ca S.A. „Apă-Canal Chișinău” să poate rambursa împrumuturile anterioare, respectiv să poată evita o situație excepțională.
„În instanță finală noi am reușit să stingem acele datorii, am eșalonat plățile pentru tot anul 2023, încheind acorduri adiționale cu furnizorul de gaze și energie electrică și toate datoriile au fost stinse. Operatorul, cu forțe proprii, fără implicarea nimănui, a reușit și și-a onorat obligațiile de plată față de datoriile curente. La dada 1 ianuarie 2022, operatorul avea datorii de 111 milioane față de furnizori, în 1 ianuarie 2023, această cifră s-a ridicat la 188 milioane de lei, ca la 1 ianuarie 2024, prin eficientizarea proceselor, corectarea întregului proces de achiziții, datoria a scăzut la 40 milioane de lei. Meritul este al municipalității, atunci când primarul general și-a asumat și a acceptat cesiunea acestor împrumuturi păguboase, pe care operatorul le avea încheiată cu BERD și BEI, deoarece din start era evident ca aceste împrumuturi trebuiau să fie luate, cel puțin, sub garanția statului sau de către Primăria Chișinău și nu de către operator”, a precizat viceprimarul Irina Gutnic în cadrul Podcastului „Chișinău LIVE”.