Un sistem care apelează automat numărul de urgenţă, ar putea fi implementat în Republica Moldova
16 Aprilie 2019 18:15
 ECall – un sistem care este instalat în vehiculele din toate ţările Uniunii Europene şi care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgenţă 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav – ar putea fi implementat şi în Republica Moldova. Acest subiect, dar şi altele, au fost discutate de Comitetul coordonator interdepartamental pentru asigurarea interacţiunii dintre Serviciul naţional unic pentru apelurile 112 şi Serviciile specializate de urgenţă, în cadrul şedinţei prezidată de ministrul Economiei şi Infrastructurii, Chiril Gaburici, notează Democracy.MD.

„Trebuie să dezvoltăm şi să dotăm Serviciul 112 cu tehnologii şi sisteme complexe, pentru că asta va permite mai multă eficienţă şi mobilitate echipelor. Viaţa fiecărui cetăţean este extrem de importantă. Vom depune eforturi ca să implementăm şi în Republica Moldova sistemele care sunt utilizate în ţările europene”, a declarat Chiril Gaburici. 

 

De asemenea, în cadrul şedinţei s-a discutat despre extinderea sistemului informaţional automatizat al Serviciului 112, prin dotarea cu terminale mobile a unităţilor de intervenţie a serviciilor specializate de urgenţă. Scopul acestor terminale mobile este de a facilitata comunicarea dintre dispeceratul serviciilor specializate de urgenţă şi echipele de intervenţie, prin transmiterea directă a fişei cazului de urgenţă către echipele de intervenţie, astfel fiind evitată comunicare verbală. 

 

Excluderea acestor comunicări verbale va duce la reducerea timpului de alertare a echipajului, eliminarea factorului uman în transmiterea datelor asociate cazului de urgenţăevidenţa automată a etapelor de intervenţie la cazul de urgenţă, etc.

 

În cadrul şedinţei, a fost prezentat şi Raportul anual de activitate privind realizarea programului naţional de implementare a Serviciului naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112. În acest sens, Chiril Gaburici a menţionat că apreciază progresele înregistrate, şi anume micşorarea timpului de reacţie la apelurile de urgenţă. De asemenea, utilizarea numerelor de urgenţă 901, 902 şi 903 este în scădere, tot mai mulţi cetăţeni formează numărul 112. 

 

Comentarii: 0  
 
TAGURI