Branșamente înghețate în Chișinău, consumatorii fără apă temporar

0

Mai mulți locuitori ai Capitalei au rămas fără apă, pentru scurte perioade, din cauza gerului care a afectat instalațiile de apă. În pofida recomandărilor şi avertizărilor repetate, la Departamentul dispecerat al Întreprinderii „Apă-Canal Chișinău” au fost înregistrate 10 cazuri de îngheţ a branşamentelor şi a apometrelor. Este vorba, în special, despre instalațiile din sectorul particular, echipele intervenind la adresele vizate pentru a remedia problemele apărute.

„În contextul menținerii gerului, pentru a evita eventuale avarii și cheltuieli inutile, S.A. „Apă-Canal Chișinău” îndeamnă consumatorii să asigure izolarea termică a locurilor de amplasare a instalațiilor de contorizare, a gurilor de acces, a rețelelor interioare de canalizare și a branșamentelor la apă, lăsând liber doar cadranul de citire a datelor de consum de apă, inclusiv capacul de acces care închide căminul trebuie să fie bine ermetizat”, se arată într-un comunicat al Primăriei Chișinău.

Gestionarilor fondului locativ li s-a reamintit că sunt obligaţi să protejeze aceste bunuri.

„În cazul în care nu vor fi respectate condițiile solicitate, Operatorul nu poartă răspundere pentru sistarea ulterioară a furnizării serviciilor de alimentare cu apă, ca urmare a înghețării instalațiilor de contorizare din lipsa protecției de către consumatorii non-casnici, dar și gestionarii fondului locativ. Prin urmare, despre contoarele înghețate/ deteriorate, consumatorii pot anunța la numărul de telefon indicat în factura de plată. Ulterior, conform, pct. 16 a Hotărârei ANRE nr. 363 din 25.08.21 achită pentru serviciile prestate la Centrul multifuncțional din str. Albișoara, 38”, se mai arată în comunicatul Primăriei Chișinău.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata